Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ A REZERVAČNÍ PODMÍNKY
pro rezervační systém Kratom Liberec
Tyto všeobecné obchodní a rezervační podmínky („Podmínky“) podnikající fyzické osoby Ing. Radim L. Šmíd, se sídlem Pražská 133/6, 460 01 Liberec, IČO 17517842, podnikající fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku,
e-mail: info@kratomliberec.cz,
telefonní číslo: 737 354 120,
adresa provozovny: Pražská 133/6, 460 01 Liberec
(dále jen „My“ nebo „Prodávající“)upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto zákazníků, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě:
smlouvy o rezervaci zboží uzavřené prostřednictvím on-line rezervačního systému na webových stránkách www.kratomliberec.cz a souvisejícího rozhraní na doméně https://732044.myshoptet.com (dále jen „E-shop“) – dále jen „Rezervační smlouva“, a
kupní smlouvy uzavírané při osobním převzetí Zboží v kamenné provozovně na adrese Pražská 133/6, 460 01 Liberec (dále jen „Kupní smlouva“).
Rezervační systém na E-shopu neslouží jako klasický e-shop pro uzavírání kupních smluv a dodání zboží na dálku. Prostřednictvím E-shopu dochází výhradně k rezervaci Zboží k osobnímu převzetí v kamenné prodejně; Kupní smlouva je uzavírána až v provozovně při převzetí Zboží a zaplacení kupní ceny, případně po předchozí úhradě převodem dle individuální dohody.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde:
/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy (Rezervační i Kupní). Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Pro komunikaci s Vámi používáme zejména prostředky komunikace na dálku. V případě Rezervační smlouvy je využito prostředí E-shopu, v případě Kupní smlouvy dochází k uzavření smlouvy až v kamenné provozovně.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci konkrétní rezervace nebo individuální dohody, má tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
1. NĚKTERÉ DEFINICE
Pro účely těchto Podmínek:
Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží (kupní cena);
Cena za dopravu je finanční částka, kterou byste hradili za doručení Zboží – v současné době Zboží nedoručujeme, probíhá pouze osobní odběr v kamenné prodejně, a proto Cena za dopravu není účtována;
Celková cena je součet Ceny a případné Ceny za dopravu; v současném modelu osobního odběru je Celková cena shodná s Cenou;
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Rezervační smlouvy, tj. žádost o rezervaci Zboží prostřednictvím E-shopu;
Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie rezervací a uzavřených Smluv;
Vy jste osoba využívající náš rezervační systém nebo nakupující v kamenné prodejně, právními předpisy označovaná jako kupující / zákazník;
Zboží je vše, co můžete na E-shopu rezervovat a následně koupit v kamenné prodejně.
Pokud se v textu hovoří obecně o „Smlouvě“, rozumí se tím podle kontextu Rezervační smlouva, Kupní smlouva nebo obě smlouvy společně.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
Rezervace Zboží je možná prostřednictvím webového rozhraní E-shopu, případně osobně v prodejně.
Prostřednictvím E-shopu není uzavírána Kupní smlouva a nedochází k uzavření kupní smlouvy na dálku ve smyslu občanského zákoníku. E-shop slouží pouze k rezervaci Zboží k osobnímu převzetí v kamenné prodejně.
Kupní smlouva je uzavírána až v provozovně při osobním převzetí Zboží (případně po předchozí úhradě převodem podle individuální dohody).
Při vytváření Objednávky – rezervace – je Vaší povinností poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce, budeme považovat za správné a pravdivé.
Na našem E-shopu můžeme poskytovat přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami (rezervacemi); v interním systému je u každého hodnocení evidována související rezervace, a jsme tak schopni ověřit, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
3. UZAVŘENÍ REZERVAČNÍ SMLOUVY A VZNIK REZERVACE
3.1. Rezervační smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2. Rezervační smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (zejména přístup k internetu). Žádné další náklady účtované Námi nad rámec Ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3. K tomu, abychom mohli Rezervační smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku – návrh na uzavření Rezervační smlouvy. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
Informace o rezervovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož rezervaci máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“ či podobným);
Informace o Ceně a případném zvoleném způsobu platby; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky, přičemž informace o Ceně bude uvedena automaticky na základě Vámi zvoleného Zboží;
Vaše identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom Vás mohli o rezervaci informovat a abyste mohli Zboží převzít, zejména jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu; v případě potřeby také fakturační či doručovací adresu.
3.4. V průběhu tvorby Objednávky můžete až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po kontrole prostřednictvím stisku tlačítka typu „Objednat s povinností převzetí“ / „Dokončit rezervaci“ Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po dokončení Objednávky budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
3.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení může být shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy nebo odkazu. Okamžikem doručení potvrzení Objednávky ze strany Prodávajícího dochází k uzavření Rezervační smlouvy a vzniku rezervace Zboží.
3.6. Doba platnosti rezervace.
Rezervované Zboží pro Vás držíme po dobu 2 kalendářních dnů od potvrzení Objednávky, není-li v potvrzení Objednávky výslovně uvedeno jinak. Pokud v této lhůtě nedojde k převzetí Zboží v provozovně ani k jiné dohodě, jsme oprávněni rezervaci zrušit a Zboží uvolnit k prodeji jiným zákazníkům.3.7. Mohou nastat případy, kdy nebudeme schopni Objednávku – rezervaci potvrdit, zejména pokud:
Zboží není dostupné,
dojde k chybě v uvedení Ceny či jiné podstatné informace,
objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno.
V takovém případě Vás budeme kontaktovat a zašleme Vám nabídku na změnu Objednávky (například jinou variantu Zboží, jinou lhůtu dodání či jiný počet kusů). Rezervační smlouva je v takovém případě uzavřena až okamžikem, kdy Naši nabídku přijmete.
3.8. V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu rezervovat ani dodat, a to ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Rezervační smlouvy v pozměněné podobě. Zjevnou chybou v Ceně je například situace, kdy Cena zjevně neodpovídá obvyklé ceně, chybí nebo přebývá cifra apod.
3.9. V rámci Rezervační smlouvy Vám nevzniká povinnost Zboží převzít, pokud se nedohodneme jinak. Rezervace je však vytvářena v dobré víře, že Zboží převezmete. Při soustavném nevyzvedávání rezervací si vyhrazujeme právo omezit nebo zablokovat možnost dalšího využívání rezervačního systému, případně požadovat potvrzení rezervace zvláštním způsobem (např. zálohou).
3.10. Kupní smlouva je uzavírána při osobním převzetí Zboží v kamenné prodejně. Údaje uvedené při rezervaci slouží zejména k přípravě Zboží a urychlení obsluhy.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
4.1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2. Při registraci Uživatelského účtu jste povinni uvést správně a pravdivě všechny požadované údaje a v případě změny je bez zbytečného odkladu aktualizovat.
4.3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Jste povinni zachovávat mlčenlivost o přístupových údajích a nesmíte je poskytovat třetím osobám. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to odpovědnost.
4.4. Uživatelský účet je osobní a nejste oprávněni umožnit jeho užívání třetím osobám.
4.5. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, zejména pokud:
jej déle než 24 měsíců nevyužíváte, nebo
zásadním způsobem porušíte své povinnosti dle těchto Podmínek či Smlouvy.
4.6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména z důvodu nezbytné údržby hardwarového a softwarového vybavení.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1. Cena Zboží je vždy uvedena v rámci E-shopu a v kamenné prodejně. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou v provozovně platí Cena platná v provozovně v okamžiku uzavření Kupní smlouvy.
5.2. Rezervace prostřednictvím E-shopu je bezplatná; za rezervaci samotnou Vám není účtován žádný poplatek.
5.3. Celková cena je uváděna včetně DPH a všech poplatků stanovených zákonem. Vzhledem k tomu, že Zboží není prostřednictvím E-shopu zasíláno, Cena za dopravu se neúčtuje.
5.4. Kupní cena je splatná zpravidla při převzetí Zboží v provozovně, není-li sjednáno jinak. Úhradu Ceny můžete provést následujícími způsoby:
Hotově v provozovně při převzetí Zboží;
Bezhotovostním bankovním převodem na náš účet pomocí QR platby – platební údaje Vám sdělíme v rámci potvrzení rezervace nebo individuálně. V takovém případě je Celková cena splatná ve lhůtě uvedené v platebních pokynech; obvykle nejpozději v rámci dvoudenní rezervace.
5.5. Pokud byla sjednána úhrada předem (např. bankovním převodem/QR platbou) a platba nebude ve stanovené lhůtě připsána, jsme oprávněni rezervaci zrušit.
5.6. Faktura (daňový doklad) bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a na vyžádání Vám může být zaslána na e-mailovou adresu nebo předána v provozovně.
5.7. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až okamžikem zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží.
6. PŘEVZETÍ ZBOŽÍ A PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY
6.1. Zboží je poskytováno výhradně formou osobního odběru v naší kamenné prodejně na adrese Pražská 133/6, 460 01 Liberec, není-li výjimečně individuálně dohodnuto jinak.
6.2. Po převzetí Zboží je Vaší povinností zkontrolovat zejména:
zda odpovídá druhu a množství, které jste rezervovali či zakoupili,
zda obal a zjevný stav Zboží nevykazuje zjevné vady.
V případě zjištění zjevných vad je vhodné nás o této skutečnosti bezodkladně informovat přímo při převzetí, aby mohl být stav zaznamenán.
6.3. V případě, že bez vážného důvodu Zboží v rámci dvoudenní rezervace nepřevezmete a nedohodneme se jinak, je rezervace automaticky ukončena a Zboží uvolníme do běžného prodeje. Tato skutečnost nezakládá vznik Kupní smlouvy ani povinnost cokoliv hradit, nedohodneme-li se výslovně jinak.
6.4. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází okamžikem převzetí Zboží v provozovně.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
7.1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.4 těchto Podmínek je Zboží bez vad, zejména že:
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
je vhodné k účelu, pro který je obvyklé Zboží tohoto druhu používat, není-li výslovně uvedeno jinak;
je dodáno s ujednaným příslušenstvím;
množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat.
7.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
7.3. V případě, že bude mít Zboží vadu, můžete Nám vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci) zasláním e-mailu či dopisu na naše kontaktní adresy uvedené v úvodu těchto Podmínek nebo osobně v provozovně na adrese Pražská 133/6, 460 01 Liberec. Pro reklamaci můžete využít vzorový formulář (Příloha č. 1 těchto Podmínek).
7.4. Má-li Zboží vadu, máte zejména tato práva:
na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
na odstranění vady opravou Zboží,
ledaže by zvolený způsob odstranění vady byl nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný.
7.5. Pokud vadu neodstraníme ve lhůtě stanovené právními předpisy nebo ji odmítneme odstranit, případně se vada opakovaně projeví nebo představuje podstatné porušení smlouvy, můžete požadovat:
přiměřenou slevu z Ceny; nebo
odstoupení od Kupní smlouvy (vrácení Zboží a kupní ceny).
7.6. Právo odstoupit od smlouvy Vám nenáleží, je-li vada Zboží nevýznamná.
7.7. Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud jste si vadu Zboží způsobili sami nebo pokud jde o opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
7.8. Při uplatnění reklamace Vám vystavíme potvrzení o tom:
kdy jste reklamaci uplatnili;
co je obsahem reklamace;
jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
jaké jsou Vaše kontaktní údaje.
7.9. Nedohodneme-li se na delší lhůtě, odstraníme vady a vyřídíme reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Po této lhůtě můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Kupní smlouvy.
7.10. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem nebo jiným dohodnutým způsobem. V případě oprávněné reklamace Vám náleží náhrada účelně vynaložených nákladů.
7.11. Pokud jste podnikatel, jste povinni vadu vytknout bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději do tří dnů od převzetí Zboží. Pokud jste spotřebitel, můžete práva z vad uplatnit v zákonné lhůtě, zpravidla 24 měsíců od převzetí Zboží, není-li stanoveno jinak.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1. Odstoupení od Smlouvy, tedy ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi, může nastat z důvodů uvedených v těchto Podmínkách nebo v příslušných právních předpisech.
8.2. Standardní model – Rezervace + osobní odběr v prodejně
V běžném modelu fungování E-shopu slouží webové rozhraní výhradně k rezervaci Zboží, přičemž Kupní smlouva je uzavírána až v kamenné provozovně. V takovém případě se nejedná o smlouvu uzavřenou distančním způsobem ve smyslu § 1820 a násl. Občanského zákoníku a nevzniká Vám zákonné právo na odstoupení od Kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Tím není dotčeno Vaše právo odstoupit od smlouvy v jiných případech stanovených zákonem (např. při podstatném porušení smlouvy) nebo na základě naší individuální dohody.8.3. V případě, že bychom s Vámi výjimečně uzavřeli Kupní smlouvu distančně (například bychom se individuálně dohodli na úhradě a zaslání Zboží bez Vaší osobní návštěvy prodejny), uplatní se pro takový případ zákonná úprava spotřebitelských smluv uzavíraných na dálku včetně práva na odstoupení dle § 1829 Občanského zákoníku. V takovém případě byste byli o této možnosti a postupu odstoupení výslovně informováni.
8.4. My jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit zejména v těchto případech:
pokud se ukáže, že Zboží není možné dodat ani po vynaložení přiměřeného úsilí (např. výpadek dodavatele);
pokud je zjevné, že jste při vytváření rezervace záměrně uvedli nesprávné údaje;
v případě závažného porušení Vašich povinností dle těchto Podmínek.
O odstoupení Vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
9.1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
9.2. Stížnosti spotřebitelů vyřizujeme prostřednictvím e-mailové adresy info@kratomliberec.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na e-mail kupujícího.
9.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČO: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line na adrese ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem.
9.4. Kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, www.evropskyspotrebitel.cz.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Pokud náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek, bude se vždy řídit právem České republiky. Pokud jste spotřebitel, nejsou tím dotčena Vaše práva plynoucí z kogentních ustanovení právních předpisů.
10.2. Veškerou písemnou korespondenci si budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je info@kratomliberec.cz. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v Rezervační smlouvě, v Uživatelském účtu nebo při jiné komunikaci s námi.
10.3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. Jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky. Tato změna se nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv uzavřených po účinnosti nové verze Podmínek. Pokud máte vytvořený Uživatelský účet nebo s námi máte uzavřenou smlouvu na opakované dodávky, můžeme Vás o změně Podmínek informovat e-mailem.
10.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofy, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku takových událostí. Trvá-li stav vyšší moci déle než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
10.5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci (Příloha č. 1). Vzhledem k povaze Rezervačního systému a uzavírání Kupní smlouvy v provozovně se vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy používá pouze v případech, kdy je smlouva uzavřena distančně podle individuální dohody.
10.6. Smlouva včetně těchto Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, není však volně přístupná. Tyto Podmínky jsou však zveřejněny na našem E-shopu a v kamenné provozovně.
10.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem [dnešní datum dosaď podle toho, kdy je publikuješ – např. „20. 11. 2025“].
(Poznámka pro Tebe: nahoře napiš konkrétní datum účinnosti v tom formátu, který chceš – např. „20. 11. 2025“.)
Příloha č. 1 – Formulář pro reklamaci
Adresát:
Ing. Radim L. Šmíd
Pražská 133/6
460 01 Liberec
e-mail: info@kratomliberec.czUplatnění reklamace
Datum uzavření Kupní smlouvy (nákupu v prodejně):
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Telefon:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad Zboží:
Navrhovaný způsob vyřízení reklamace (oprava / výměna / sleva / odstoupení od smlouvy):
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji a s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
